کیف و کفش

هنگام خرید کفش بیشتر دقت کنید

به گزارش زیبابانو به نقل از هابر 7 دکتر کامیل ینر متخصص ارتوپدی در بیمارستان آتاسام بیان داشت خرید کفش نامناسب منجر به اختلالات در شکل پاها می شود.

دکتر کامیل ینر متخصص ارتوپدی بیمارستان آتاسام با تاکید بر اینکه پوشیدن کفش های نامناسب موجب اختلال در شکل انگشتان شست پا ( هالوکس والگوس یا گوز شست ) می شوند گفت احتمال هالوکس والگوس در افرادی که کفش های نامناسب می پوشند و دارای سوابق ارثی هستند بسیار بالاست. بنابراین برای در امان ماندن از اختلال در شکل انگشتان شست پا مردم باید در انتخاب کفش خود دقت بیشتری داشته باشند.

هنگام انتخاب کفش بیشتر دقت کنید , هالکوس والگوس چیست , گوز شست چیست , هنگام خرید کفش به چه نکاتی باید توجه کرد

هنگام خرید کفش بیشتر دقت کنید

 

[highlight]

هالوکس والگوس چیست؟

هالوکس والگوس یا گوز شست بدشکلی انگشت شست پا یا اختلال در انگشت شست پا است که بارزترین علامت آن تورم یا کبودی کنار انگشت شست پا است و اگر بموقع درمان نشود انگشت شست به زیر انگشت بعدی سر خواهد خورد و در این صورت تنها با عمل جراحی می توان آن را درمان کرد.

[/highlight]

اکثر خانم ها منجمله خانم های زیر 40 سال در هنگام خرید کفش معمولا به مد و شکل ظاهری کفش توجه می کنند و کفش های سفت ، نوک تیز و پاشنه بلند انتخاب می کنند. خانم های بالای 40 سال هم به دلیل آسیبی که در سال های گذشته به پاهای خود وارد کرده اند اولویت اولشان کفش های راحت است. اما برای سلامت پاهایمان باید شکل پاهای خود را شناخته و متناسب با آن کفش انتخاب کنیم. برای دوری از هالوکس والگوس یا بعبارتی گوز شست، کفش های نوک گرد با پاشنه های 2.5 تا 3.5 سانتی انتخاب مناسبی خواهند بود.

دکتر کامیل ینر گفت : اختلالات شکل پاها را می توان با عمل جراحی برطرف کرد و اگر تورم یا دردی در انگشت شست پای خود احساس کردید راه حل پوشیدن کفش راحتی یا کفش اسپورت است.

منبع : هابر 7

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *